Words<3

Om du inte förstår hästarnas språk, skyll inte på hästen.


Somliga föredrar choklad som tröst.
För mig är tröst att få vila mitt huvud mot din
sammetsmjuka hals.


Ingen kan lära ut ridning så bra
som en häst.


Vagnen vilar på vintern, släden på sommaren,
hästen aldrig.


Om din häst söger nej, då har du antingen ställt
fel fråga eller formulerat frågan fel.


Hästen är Guds gåva till mänskligheten.


En häst galopperar med sina lungor,
är uthållig med sitt hjärta och vinner med sin personlighet.


Jag har tillbringat större delen av mitt liv på hästryggen.
Resten är bortkastad tid.


Även hästar pratar. Du måste bara lyssna på dem.


Hästen är kraft, hästen är styrka,
ståtlighet och skönhet.


Spring, spring fort. Bär mig över den blå himlen.
Jag håller mig fast i din man.
Låt oss hoppa till en stjärna.


Att rida på en häst är som att rida på himlen.


När vi rider en häst lånar vi friheten.


Hästar är änglar med osynliga vingar.


En ryttare utan häst är bara en människa,
men en häst utan ryttare är ändå en häst.


En häst glömmer aldrig, men förlåter allt.


Norska fjordhästar är inte envisa,
de ger bara ryttaren lite mer tid att tänka
över sina misstag.


Det är bättre att rida en medelmåttig häst
på ett fantastiskt sätt, än att rida en
fantastisk häst på ett medelmåttigt sätt.


Otåligheten är en snabb häst,
men en dålig ryttare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0